Finn din målgruppe og øk salgene

Som ett utsagn fra Freidrich Nietzche ” det finnes to typer mennesker i verden. De som ønsker å vite og de som ønsker å tro”

Dette utsagnet har et vitalt poeng i forretningsverden som en selger. Hvert minutt og time som går finnes det millioner av mennesker verden rundt som kjøper produkter og varer. Hvilket type mennesker som kan ha behov for produktet du ønsker å selge er det ditt ansvar å finne ut av. Nedenfor vil du finne noen tips på hvordan du kan finne ut av hvem disse menneskene er og hvor i verden de befinner seg. Å finne målgruppen til ditt produkt kan være vanskelig, spesielt når hvem som helst kan være din potensielle kunde. Er det mannen som nettopp gikk fordi deg på gaten eller damen som sitter i kafeen over veien. Det er uendelige “tro” scenarioer som kan inntreffe. Det viktigste er at man tar fatt i saken og gjør om “tro” scenariene til fakta baserte resultater.

Hvorfor det er viktig å finne den riktige målgruppen

Alle i hele verden kan være en potensiell kjøper av ditt produkt. Men sannheten er at ikke alle ønsker å bruke penger på et spesifikt produkt som ikke fyller deres behov eller interesser. Som en utvikler og selger av et produkt er det enestående viktig å vite hvilket type mennesker som villig til å kjøpe et slikt produkt og hvorfor. Man må vite hvem menneskene er og hva som interesserer dem. Målgruppen definerer hvilket forbrukere som bruker og støtter dine produkter mest, som regel er det en smal gruppe mennesker som har en felles interesse. Det kan være for eksempel interesser som golf, fisking, klatring, osv. Fordelene med å finne riktig målgruppe hjelper produktet ditt å gro i popularitet og øke salgs-resultatene dine som igjen bidrar til veksten av et firma.

1. Bli kjent med dine kunder og hvem som kjøper

Ved å forstå hvem dine kunder er det lettere å tilpasse pris og produktet til kundebehov som bidrar til økt progresjon, høyere salgs-resultat og vekst.

2. Produktets egenskaper og presisjon

Sørge for at produktet stiller som en sterk kandidat på området som praktiske, brukervennlig og løsningorienterte løsninger. Dette vil si at produktet oppfyller meningen med produkter og hva den skal brukes til.

3. Grip tak i kundens logiske og emosjonelle side

Fleste mennesker kjøper enten av logiske eller emosjonelle grunner. Sørg for at produktet representerer en løsning for et emosjonelt eller logisk formål.

4. Unngå bruk av avanserte ord

For å gjøre produktet mest attraktiv til folk flest, som øker muligheten for at hvem som helst kan kjøpe det, er ordbruken. Sørg for å bruke vanlige ord uttrykk som vanlige folk bruker i hverdagen for å unngå misforståelser.

Øk populariteten til produktet ved bruk av markedsførings strategier som vil bidra til økt eksponering.

Ved hjelp av eksponering kan produktet nå frem til flere mennesker verden rundt. Jo flere som vet om produktet, jo høyere mulighet har du som selger å få solgt produktet eller tjeneste du tilby

Fem enkle måter på hvordan du kan finne din kundebase.

Her får du fem tips på hvordan å lokalisere din kundebase for dine tjenester eller produkter. Les mer på hvordan du effektivt kan finne din kundebase.